sandraskamp

Alla inlägg under mars 2013

Av Sandra - 4 mars 2013 12:19

Yes, anledningen till att jag har börjat röka igen är estradot! Det är plåster man sätter på magen för att tillföra mer östrogen.. Jag har haft biverkningar så som humörsvängningar, oro, nedstämdhet samt att jag varit stressad över flytten och allt kring det. Plus att jag också blivit bonusmamma till en tjej på 3 år och en kille på 6 år. Då är det inte lätt!

Ska försöka sluta igen när min behandling är färdig och allt har lugnar sig.

Av Sandra - 3 mars 2013 21:42

Nej vet ni vad. Jag har flyttat! Till gubben dessutom. Det går bra nu.

Så fre - idag har varit fyllda med sysslor...


Fredag

Dagen började med att gubben åkte iväg till jobbet. Jag sätter igång och städar våran lägenhet samt äter frukost och duschar. Efter det så åker jag till Heberg och tar en kaffe hos Johanna. Trevlans!

Sedan följer Johanna med till min lägenhet och håller mig sällskap medans jag packar diverse saker. Vi tar ännu ett par koppar kaffe ute i den härliga solen medans vi väntar på att en tvätt blir klar så att jag sedan kan åka iväg. Johanna hjälper mig att bära ner lite ting, och sedan lastar vi in de tre monstrena (Mina katter) i en transportbur. Sedan bär det iväg. Efter ca 5 min så spyr Nova i buren, Mmm... Och Tequila jamar heeeela vägen. Tar ca 30 min att köra. Kommer hem, lastar in katterna i lägenheten. Dom springer runt som yra höns och upptäcker... Kul!

Efter ca en timme kommer han hem från jobbet. Vi pratar lite, bär in fler grejer jag inte kunnat ta själv. Sedan sätter vi oss ned och monterar ihop en hallmöbel som jag köpte på rea under veckan. Nice!

Kvällen bestod utav film och mys <3


 

 


Lördag

Allting börjar bra, jag låter gubben sova medans jag duschar = ingen grinig gubbe!

Mamma ringer sedan och undrar om vi skulle komma på fika, ja det var ju bestämt. Men då skulle vi behöva komma tidigare då dom skulle iväg senare. Klockan var då 10 och vi skulle vara där så snart som möjligt efter kl 11.

Sambon var rätt snabb. tog en kaffe och piggnade till. So far so good...

Börjar köra, kommer ca 1,5 mil (Utav ca 4) när texten "Bromsfel service erfodras" kommer upp, samt att abs-lampa + laddningslampan börjar lysa. Paniken börjar komma ifatt mig, det är ju inte bra att köra med det dära. Bilen kanske exploderar haha. Kör då på motorvägen, kör av i Kvibille och ställer oss på en parkering. Kollar motorutrymmet, ser inget speciellt. Gubben ringer en kompis och diskuterar, bilen startar inte... Det verkar vara generatorn. Brorsan och hans tjej kommer till undsättning.. Han får igång bilen???

Börjar köra, kommer ut på gamla e6an. Efter ca 100 meter så dör bilen och det går ej att starta. Där står man på vägrenen... Sätter ut triangeln och åker hem till mamma och pappa. Fikar samt träffar Farmor som är på besök.

Efter det åker jag, pappa och gubben ut till min bil. Vi bogserar den till närmaste bilverkstad och ställer den där. Får ringa och prata med dom imorgon, eller ja, pappa får prata med dom. Det är bäst så. Åker hem till päronen igen, får låna deras caddy. Jag har ju sjukt snälla föräldrar måste jag säga!

Åker in till sambons mamma och hämtar extranyckeln till vår lägenhet, så nu har jag egen nyckel!

Dagen avslutas med att vi påbörjar att sätta ihop våran skänk som vi ska ha tvn på. Och i börjar säger gubben "Klarar vi av att sätta ihop denna utan att bråka så klarar vi av allt!"


Söndag

Dagen börjar mindre bra, gubben har huvudvärk pga väderspänningarna... Trots det fina vädret. (Huvudvärken släppte på eftermiddagen.....) Påbörjar tvättning, som slutar i 4 proppfulla maskiner ehm .. Fortsätter att sätta ihop skänken, när vi väl ska sätta på dörrarna så sitter dom såpass fel att det inte går att stänga. Gubben ger upp, men jag ger mig inte... Jag fixar det, och är klar lagom tills han ska hämta barnen som varit i Stockholm hos sin mamma.

Dom blir så glada för allt nytt spännande, särskilt katterna!

Orken tar sedan slut framåt fem tiden då maten ska göra. Barnen tjatar samtidigt som jag ska göras mat, tålamod. Gubben duschar men kommer sedan och hjälper mig.. Det blev barnens önskningar, hemmagjord pizza och hamburgare.. framåt kl 7 på kvällen så ligger jag och gubben i sängen. Han håller och jagar barnen med en vattenspruta. (blir rejält blött på golvet).. Jag tröttnar till slut och försöker ta ifrån honom den.. Dock så råkar jag putta ner honom rätt på nattduksbordet så att han skrapar upp ca 10 cm på ena underarmen + skrapar i ryggen vid revbenen. Den stackarn svär högt och går ut ur rummet (han svär aldrig annars).. Då var han inte så glad på mig men det har nu lättat. Så nu sitter vi här vid en varsin dator och har gjort det ett par timmar. Och nej, vi bråkade inte en enda gång under de sammanlagt 4 timmarna det tog att sätta ihop skänken. Då klarar vi ju allt? 


 




Nu ger jag upp datorn för ikväll och tar mig några bloss. Ja, jag har börjat röka igen. Men jag ska också berätta varför i ett annat inlägg.


Presentation


Sandra heter jag.
Bloggar om allt och ingenting som rör mitt liv.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards